Metroul care, în luna ianuarie 2019, a rămas suspendat în depoul Berceni, după ce a intrat printr-un zid, a fost în sfârșit scos, după aproape cinci ani. Potrivit surselor Gândul, vagonul rămas în suspensie a fost tăiat în bucăți, iar toată procedura a costat aproximativ 740 de mii de lei.
O lună. Atât a durat procedura de degajare a „Metroului zburător” din depoul Berceni.
Vagonul suspendat a fost scos de acolo recent, după ce a stat „agățat” aproape cinci ani.
Pentru scoaterea vagonului din depou, Metrorex a organizat o licitație, iar contractul atribuit pentru această procedură este în valoare de aproximativ 740 de mii de lei, au precizat surse Metrorex pentru Gândul.
Întreaga procedură a durat aproximativ o lună, iar vagonul suspendat a fost scos pe bucăți.
În 26 ianuarie 2019, o garnitură produsă de spaniolii de la CAF a rămas la peste doi metri înălțime, în depoul Berceni, după ce s-a înfipt într-un parapet, primind ulterior denumirea de „Metroul zburător”.
Practic, după ce e ieșit de pe linie, trenul a străpuns zidul camerei unui stand de probă, apoi stația de epurare a apei, iar în cele din urmă a rămas suspendat, așa cum se poate vedea în imagini.
Mecanicul care se afla atunci în tren, și care a declarat că nu a putut să oprească garnitura, a fost grav rănit și a avut nevoie de aproape o lună de spitalizare.
După acest incident, Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER) a emis un raport prin care arăta faptul că accidentul s-ar fi produs din cauza software-ului instalat pe tren, care a reacționat defectuos.
Ulterior, producătorul spaniol de material rulant Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) a solicitat la Curtea de Apel București anularea raportului de investigație al AGIFER. Procesul nu s-a încheiat.
Fostul sindicalist Ion Rădoi a povestit anul trecut în emisiunea „Cu Gândul la București” cum s-a petrecut incidentul de pe 26 ianuarie 2019, când o garnitură produsă de spaniolii de la CAF a rămas la peste doi metri înălțime, după ce s-a înfipt într-un parapet în depoul Berceni.
Potrivit lui Ion Rădoi, mecanicul a fost nevoit să fugă din cabină, în momentul în care și-a dat seama că trenul nu poate fi oprit, și astfel și-a salvat viața. Cu toate acestea, în urma impactului, mecanicul a suferit răni grave.
CITEȘTE ȘI: